La compuneri nu prea ma descurc , dar scot cateva puncte de acolo , si in rest la Subiectul 2 , la A . la 3 am pus prima data c) subiectiva , dar apoi am luat de la o fata care se pricepe la Romanacompletiva directa .. care era gresita , subiectiva (cea care am pus-o la inceput) era bine ;( ... si la 4 am pus functia sintactica in loc de valoarea morfologica :)) :D
Ma rog , sper sa i-au un 7
Ce ati facut la examen?
Moderators: Moderatori ajutatori, Moderatori
-
- Membru, skill 0
- Posts: 32
- Joined: 02 May 2010, 13:39
- Detinator Steam: Da
- CS Status: #xj
- Detinator server CS: kz.xtreme-jumps.eu:2
- Location: pe bkz_goldbhop.
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Contact:
Pai eu am terminat examenul in 35 de minute.
In fine , iv3 , dupa cum ne-a spus profesoara , in primul caz , in expresia "cu-amurg" , cratima marcheaza rostirea intr-o silaba a celor doua cuvinte.
Dar oricum , nu a fost chiar asa de greu pe cat imi imaginam.
In fine , iv3 , dupa cum ne-a spus profesoara , in primul caz , in expresia "cu-amurg" , cratima marcheaza rostirea intr-o silaba a celor doua cuvinte.
Dar oricum , nu a fost chiar asa de greu pe cat imi imaginam.
#kz4life
#Xtreme-Jumps
#Xtreme-Jumps
- iv3
- Membru, skill +2
- Posts: 945
- Joined: 05 Feb 2010, 17:28
- Detinator Steam: Da
- SteamID: iv3_csgod
- Reputatie: Restrictie moderator
- Location: Bucuresti
- Been thanked: 126 times
Pai toate cuvintele cu cratima se pronunta intr-un cuvant !!! s-au , m-am , intr-un . => O pronuntie mai usoara ,mentinerea ritmului si a masurii !!xjalxntw2008 wrote:Pai eu am terminat examenul in 35 de minute.
In fine , iv3 , dupa cum ne-a spus profesoara , in primul caz , in expresia "cu-amurg" , cratima marcheaza rostirea intr-o silaba a celor doua cuvinte.
Dar oricum , nu a fost chiar asa de greu pe cat imi imaginam.
V-a indrumat gresit :D .
- Andrei.
- Fost moderator
- Posts: 2828
- Joined: 28 Jun 2009, 18:48
- Detinator Steam: Da
- Reputatie: Fost moderator
Nume anterior: crazyParazitu - Location: In jurul lumii
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 209 times
Se foloseste cratima pentru a se mentine ritmul si tonalitatea poeziei.
- REGULI GENERALE : Afișează regulile forumului
- Andrei.
- Fost moderator
- Posts: 2828
- Joined: 28 Jun 2009, 18:48
- Detinator Steam: Da
- Reputatie: Fost moderator
Nume anterior: crazyParazitu - Location: In jurul lumii
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 209 times
Vroiam sa spun masura, scuza-ma. Nu vazusem ca si tu ai postat.
Oricum mi se par foarte usoare, pe langa ce am prins eu..
Oricum mi se par foarte usoare, pe langa ce am prins eu..
- REGULI GENERALE : Afișează regulile forumului
-
- Membru, skill 0
- Posts: 32
- Joined: 02 May 2010, 13:39
- Detinator Steam: Da
- CS Status: #xj
- Detinator server CS: kz.xtreme-jumps.eu:2
- Location: pe bkz_goldbhop.
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Contact:
-
- Membru, skill 0
- Posts: 32
- Joined: 02 May 2010, 13:39
- Detinator Steam: Da
- CS Status: #xj
- Detinator server CS: kz.xtreme-jumps.eu:2
- Location: pe bkz_goldbhop.
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Contact:
Descarca Adobe Reader 9.3 deoarece este .pdf
SUBIECTUL I (42 de puncte)
A.
1. câte 2 puncte pentru numirea fiecăruia dintre termenii ceruŃi: (de exemplu, luminiŃă, luminos, iluminat)
3x2p=6 puncte
2. câte 3 puncte pentru explicarea rolului utilizării cratimei pentru fiecare dintre structurile date
2x3p=6 puncte
3. explicarea, pe scurt, a semnificaŃiei imaginii artistice date (explicaŃie: adecvată - 6p./ parŃial adecvată - 3p.)
6 puncte
4. câte 3 puncte pentru selectarea oricăror două dintre cuvintele/ structurile cerute (de exemplu, cântecul suie;
cumpăna stelei) 2x3p=6 puncte
5. câte 3 puncte pentru rescrierea oricăror versuri care redau imaginile cerute (de exemplu, [imagine
vizuală] – Linia Ńărmului ca un tăis; [imagine auditivă] Murmurul apei tot mai/ Moale s-a stins împrejur.)
2x3p=6 puncte
B.
- ilustrarea relaŃiei dintre titlu si conŃinutul textului (concordanŃă titlu-conŃinut cu exemple adecvate - 4p./
fără exemple - 2p.) 4 puncte
- câte 2 puncte pentru evidenŃierea oricăror două dintre mijloacele artistice utilizate de autor 2x2p=4 puncte
- redactarea unui conŃinut adecvat cerinŃei formulate (claritatea si coerenŃa ideilor, echilibru între
componente, dispunerea paragrafelor: adecvate conŃinutului - 2p./ parŃial adecvate - 1p.) 2 puncte
- respectarea limitei de spaŃiu indicate 2 puncte
Subiectul al II-lea (36 de puncte)
A.
1. câte 2 puncte pentru formularea fiecăruia dintre cele trei enunŃuri cerute (enunŃurile trebuie să conŃină
următoarele elemente: titlul textului – În vacanŃă cu aparatul foto; două dintre elementele care condiŃionează
obŃinerea de fotografii de peisaj reusite – de exemplu, să studiaŃi bine spaŃiul apropiat si să hotărâŃi ce
anume poate fi pus în evidenŃă; de exemplu, două dintre mijloacele importante pe care le utilizezi când
fotografiezi – fixarea punctului din care urmează să fotografiaŃi, setarea aparatului) 3x2p=6 puncte
2. câte 2 puncte pentru precizarea oricăror trei dintre structurile cerute (de exemplu, o câmpie vastă, un
munte impunător, o cascadă coplesitoare) 3x2p=6 puncte
3. notarea literei corespunzătoare răspunsului corect: c. 6 puncte
4. câte 3 puncte pentru precizarea valorii morfologice pentru fiecare dintre cuvintele cerute: căutaŃi –
verb, detaliile – substantiv 2x3p=6 puncte
B.
- câte 2 puncte pentru menŃionarea oricăror două dintre motivele cerute 2x2p=4 puncte
- câte 2 puncte pentru descrierea oricăror două dintre detaliile cerute 2x2p=4 puncte
- redactarea unui conŃinut adecvat cerinŃei formulate (valorificarea textului dat, claritatea si coerenŃa ideilor,
echilibru între componente, dispunerea paragrafelor: adecvate conŃinutului - 2p./ parŃial adecvate - 1p.)
2 puncte
- respectarea limitei de spaŃiu indicate 2 puncte
12 puncte se acordă pentru redactare, astfel:
- unitatea compoziŃiei 1 punct
- coerenŃa textului 2 puncte
- registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate conŃinutului (adecvare în totalitate - 2p./
adecvare parŃială - 1p.) 2 puncte
- ortografia (0-2 erori – 3p./ 3 erori – 2p./ 4 erori – 1p./ 5 sau mai multe erori – 0p.) 3 puncte
- punctuaŃia (0-3 erori – 2p./ 4 erori – 1p./ 5 sau mai multe erori – 0p.) 2 puncte
- asezarea corectă a textului în pagină 1 punct
- lizibilitatea 1 punct
vezi ca tz si sh nu merge , apare litera asta [Ń].
Sper sa intelegi.
SUBIECTUL I (42 de puncte)
A.
1. câte 2 puncte pentru numirea fiecăruia dintre termenii ceruŃi: (de exemplu, luminiŃă, luminos, iluminat)
3x2p=6 puncte
2. câte 3 puncte pentru explicarea rolului utilizării cratimei pentru fiecare dintre structurile date
2x3p=6 puncte
3. explicarea, pe scurt, a semnificaŃiei imaginii artistice date (explicaŃie: adecvată - 6p./ parŃial adecvată - 3p.)
6 puncte
4. câte 3 puncte pentru selectarea oricăror două dintre cuvintele/ structurile cerute (de exemplu, cântecul suie;
cumpăna stelei) 2x3p=6 puncte
5. câte 3 puncte pentru rescrierea oricăror versuri care redau imaginile cerute (de exemplu, [imagine
vizuală] – Linia Ńărmului ca un tăis; [imagine auditivă] Murmurul apei tot mai/ Moale s-a stins împrejur.)
2x3p=6 puncte
B.
- ilustrarea relaŃiei dintre titlu si conŃinutul textului (concordanŃă titlu-conŃinut cu exemple adecvate - 4p./
fără exemple - 2p.) 4 puncte
- câte 2 puncte pentru evidenŃierea oricăror două dintre mijloacele artistice utilizate de autor 2x2p=4 puncte
- redactarea unui conŃinut adecvat cerinŃei formulate (claritatea si coerenŃa ideilor, echilibru între
componente, dispunerea paragrafelor: adecvate conŃinutului - 2p./ parŃial adecvate - 1p.) 2 puncte
- respectarea limitei de spaŃiu indicate 2 puncte
Subiectul al II-lea (36 de puncte)
A.
1. câte 2 puncte pentru formularea fiecăruia dintre cele trei enunŃuri cerute (enunŃurile trebuie să conŃină
următoarele elemente: titlul textului – În vacanŃă cu aparatul foto; două dintre elementele care condiŃionează
obŃinerea de fotografii de peisaj reusite – de exemplu, să studiaŃi bine spaŃiul apropiat si să hotărâŃi ce
anume poate fi pus în evidenŃă; de exemplu, două dintre mijloacele importante pe care le utilizezi când
fotografiezi – fixarea punctului din care urmează să fotografiaŃi, setarea aparatului) 3x2p=6 puncte
2. câte 2 puncte pentru precizarea oricăror trei dintre structurile cerute (de exemplu, o câmpie vastă, un
munte impunător, o cascadă coplesitoare) 3x2p=6 puncte
3. notarea literei corespunzătoare răspunsului corect: c. 6 puncte
4. câte 3 puncte pentru precizarea valorii morfologice pentru fiecare dintre cuvintele cerute: căutaŃi –
verb, detaliile – substantiv 2x3p=6 puncte
B.
- câte 2 puncte pentru menŃionarea oricăror două dintre motivele cerute 2x2p=4 puncte
- câte 2 puncte pentru descrierea oricăror două dintre detaliile cerute 2x2p=4 puncte
- redactarea unui conŃinut adecvat cerinŃei formulate (valorificarea textului dat, claritatea si coerenŃa ideilor,
echilibru între componente, dispunerea paragrafelor: adecvate conŃinutului - 2p./ parŃial adecvate - 1p.)
2 puncte
- respectarea limitei de spaŃiu indicate 2 puncte
12 puncte se acordă pentru redactare, astfel:
- unitatea compoziŃiei 1 punct
- coerenŃa textului 2 puncte
- registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate conŃinutului (adecvare în totalitate - 2p./
adecvare parŃială - 1p.) 2 puncte
- ortografia (0-2 erori – 3p./ 3 erori – 2p./ 4 erori – 1p./ 5 sau mai multe erori – 0p.) 3 puncte
- punctuaŃia (0-3 erori – 2p./ 4 erori – 1p./ 5 sau mai multe erori – 0p.) 2 puncte
- asezarea corectă a textului în pagină 1 punct
- lizibilitatea 1 punct
vezi ca tz si sh nu merge , apare litera asta [Ń].
Sper sa intelegi.
#kz4life
#Xtreme-Jumps
#Xtreme-Jumps
- Ciprian
- Fost administrator
- Posts: 5172
- Joined: 10 May 2008, 21:29
- Detinator Steam: Da
- CS Status: ^^
- SteamID: crazycipry
- Reputatie: Fost administrator
Fost Scripter eXtreamCS
Fost Supervizor CS.eXtreamCS.com
Fost Unbanner ZM.eXtreamCS.com
Fost Contribuitor
Nume anterior: crazy.cipry - Location: Baia Mare
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 405 times
Defapt a folosit-o mai mult ca sa-i iasa masura versurilor :)IsTI37 wrote: cratima este prezenta deoarece autorul a utilizat compunerea prin alaturare cu cratima, la m-aplec autorul leaga pronumele reflexiv m utilizand compunere prin alaturare cu cratima.