Cum ne minte Facebook. Ce face cu postările noastre!
Moderators: Moderatori ajutatori, Moderatori
- COLBYLICIOUS
- Fost administrator
- Posts: 8140
- Joined: 13 Oct 2012, 09:36
- Detinator Steam: Da
- Detinator server CS: Nu mă ocup
- SteamID: /id/COLBYLICIOUS
- Reputatie: Fost administrator
eXtream Security
Fost Intermediar Steam
Membru Club eXtreamCS (4 luni)
Administratorul anului 2018 - Location: Brașov
- Discord: @colbylicious
- Has thanked: 245 times
- Been thanked: 310 times
- Contact:
Se pare că rețeaua socială le spune utilizatorilor un lucru, iar agențiilor de publicitate, alt lucru. Cu alte cuvinte, Ad Age spune că Facebook și-a mințit utilizatorii, sau au omis să le spună adevărul, scrie Examiner.com.
Facebook susține că folosește foarte rar conținutul de la Status Update pentru afișarea de anunțuri publicitare. Cu toate acestea, de fiecare dată când actualizăm starea pe pagina de Facebook, compania caută cuvinte cheie și fraze în acel status.
Apoi ei folosesc cuvintele cheie și frazele pentru a oferi potențialilor agenții de publicitate date specifice. Facebook le-a spus unor agenții de publicitate că reclamele lor vor fi orientate în mod specific pe baza acestor actualizări ale statusului.
Kristina Tipton, vicepreședintele de marketing de la Cafe Mom, spune că echipa ei a indentificat mai mult de un milion de femei prin targetarea cuvintelor cheie din conversațiile acestora. Prin căutarea unor cuvinte cheie în discuțiile utilizatorilor Facebook, precum "rău de dimineață", "ultrasunete" sau "test de sarcină", compania poate direcționa anunțuri publicitar către viitorele mămici.
Reprezentantul Facebook i-a spus Kristinei Tipton că utilizatorii care au postat actualizări ale stării au folosit aceste cuvinte cheie, și prin urmare, reclama va ajunge la persoanele dorite de către agenție.
La polul opus, purtătorul de cuvânt al Facebook, Annie Ta, susține că anunțurile de publicitate sunt orientate către un anumit public țintă doar pe baza like-urilor sau pe baza intereselor pe care un utilizator le adaugă profilului.
Dar, o căutare pe Facebook arată că există o formație numită Morning Sickness, dar care are doar 149 de like-uri și o altă comunitate care are doar 41 de like-uri. Și este puțin probabil ca o activitate atât de restrânsă să atragă un publicitar precum Cafe Mom. Se pare că este o diferență între ceea ce li se spune publicitarilor și ceea ce vrea Facebook să admită.
- GYUKY
- Fost administrator
- Posts: 9280
- Joined: 07 Apr 2008, 10:19
- Detinator Steam: Da
- CS Status: INACTIV !
- Reputatie: Fost administrator
Membru Club eXtreamCS - Location: Germania
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 1156 times
Neinteresant.
- TZACANEL
- Fost administrator
- Posts: 10182
- Joined: 11 Jun 2009, 14:33
- Detinator Steam: Da
- SteamID: tzacaneeel
- Reputatie: Fost Administrator
Fost Administrator eXtreamSocial
Administratorul anului 2015 - Fond eXtream: 0
- Location: Campulung Muscel
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 902 times
- Contact:
Cred ca sunteti nebuni. Chestiile astea se stiu de cand lumea. Asa e si cu reclamele de pe bloguri etc.
Dar asta e inca un motiv de manipulare a oamenilor de a ii face sa nu mai foloseasca FB-ul.
Dar asta e inca un motiv de manipulare a oamenilor de a ii face sa nu mai foloseasca FB-ul.
- Yeezus
- Fost moderator
- Posts: 8149
- Joined: 04 Nov 2011, 08:57
- Detinator Steam: Da
- CS Status: Yeezy taught me
- Reputatie: Fost eXtream Mod
Nume anterior: Confuzius, Flowman,H@rdwell,Florentiu - Location: Ploiesti/Bucuresti
- Has thanked: 239 times
- Been thanked: 366 times
Sunt de acord.MasteR wrote:Nu-i mai baga in seama pe cei de la RTV , frate ..
Plus ca, vorba lui TzaCaNeL: chestiile astea se stiu de cand lumea!
-
- Programator eXtream
- Posts: 853
- Joined: 29 May 2009, 19:13
- Detinator Steam: Da
- CS Status: Trag cu praştia !
- Reputatie: Fost programator web eXtreamCS
Administrator tehnic
Sysadmin - Location: Bucureşti
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 342 times
Nimic nou si mie sincer sa fiu imi convine. Reclame consumam de voi de nevoie oricum, asa ca daca tot imi apar, prefer sa vad reclame la lucruri de care sunt interesat si care ar putea sa ma ajute. La TV sunt "obligat" sa vad reclame la tampoane si creme de corp, iar femeile sunt "obligate" sa vada reclame la aparate de ras si meciuri de fotbal. Destul de urat.
Multi procedeaza la fel, printre care si GMail. Recent am trimis un email in care era scris printre altele si "[...] dupa ce termin cafeaua [...]", iar dupa doua minute imi erau afisate reclame de la o cafenea din Centrul Vechi. Ceea ce este OK si din punctul de vedere al meu, ca si consumator, cat si din punctul de vedere al comerciantului, pentru ca reclama lor a fost afisata unui consumator de cafea, care pe viitor poate sa le devina client.
E mai complicat cand iubita/logodnica/sotia cauta diverse lucruri pe google si nu da logout de pe contul tau, iar google se incapaneaza sa creada timp de cateva zile ca esti femeie si iti afiseaza reclame la haine si parfumuri de dama. In rest, numai de bine.
Multi procedeaza la fel, printre care si GMail. Recent am trimis un email in care era scris printre altele si "[...] dupa ce termin cafeaua [...]", iar dupa doua minute imi erau afisate reclame de la o cafenea din Centrul Vechi. Ceea ce este OK si din punctul de vedere al meu, ca si consumator, cat si din punctul de vedere al comerciantului, pentru ca reclama lor a fost afisata unui consumator de cafea, care pe viitor poate sa le devina client.
E mai complicat cand iubita/logodnica/sotia cauta diverse lucruri pe google si nu da logout de pe contul tau, iar google se incapaneaza sa creada timp de cateva zile ca esti femeie si iti afiseaza reclame la haine si parfumuri de dama. In rest, numai de bine.
I'm not antisocial, I'm just not user friendly.
⎯ retired
⎯ retired