Deraierea trenului ICE 884

Discutii despre tot ce nu se incadreaza in celelalte categorii.

Moderators: Moderatori ajutatori, Moderatori

Post Reply
User avatar
chill_toica
Membru, skill +4
Membru, skill +4
Posts: 1783
Joined: 05 Feb 2008, 23:15
Detinator Steam: Da
SteamID: chill_toica
Reputatie: Nume anterior: dr_moarte
Membru Club eXtreamCS (2 luni)
1 avertisment scos = -2 luni club
Location: Bucuresti
Has thanked: 499 times
Been thanked: 118 times

21 Oct 2009, 21:24

Image
Tragedia s-a produs la ora locala 10:59, in localitatea Eschede (Germania), in momentul in care trenul circula cu o viteza de 200 km/h. Accidentul s-a produs chiar la trecerea pe sub un pod, lucru care a facut ca numarul victimelor sa fie mult mai mare. Primele trei vagoane reusisera sa treaca pe sub pod, al patrulea insa, care a intrat pe o line secundara (vom vedea mai jos de ce) s-a lovit in plin de unul din stalpii de sustinere al podului. Deoarece forta impactului a fost foarte mare podul a cazut imediat pe urmatorul vagon, vagonul restaurant. Toate celelalte vagoane care mai erau in spate s-au ciocnit de celelelalte doua care se lovisera de pod. Printre fiarele contorsionate ale vagoanelor s-a descoperit si o masina. S-a stabilit ca aceasta se afla pe pod in momentul accidentului.
» Cu 6 km inainte de producerea accidentului, un inel de la o roata de la primul vagonul cedeaza si efectiv intra intr-un compartiment. Jorg Ditman, care se afla in acel compartiment, a fugit repede sa anunte conductorii trenului, care se aflau in partea cealalta a trenului. Acestia nu au oprit trenul dorind sa vada ce s-a intamplat. Inelul desprins de pe roata, ramane infipt pe jumatate in vagon, iar jumatate ramane in afara, tarandu-se pe terasamentul caii ferate.
» Trenul a inceput sa vibreze puternic (dupa spusele pasagerilor) si se auzeau zgomote suspecte (probabil cauzate de inelul rotii). Intre timp Jorg Ditman si conductorul trenului se intorc din capatul trenului si se apropie de compartimentul in care se afla infipt inelul rotii. Conductroul trenului nu mai apuca sa observe cauza.
» Trenul se apropiase foarte mult de pod. Inaintea acestuia linia principala se scinda la un moment dat cu o line secundara. Inelul rotii, care se tara pe terasament a agatat sina de ghidaj care se afla la locul unde aparea si linia secundara. Sina a fost gasita ulterior infipta in vagonul numarul trei. Astfel, locomotiva si urmatoarele doua vagoane merg inca normal si trec pe sub pod, fara a fi grav afectate. Urmeaza parte cea mai tragica.
» Deoarece sina de ghidaj a fost smulsa, urmatoarele vagoane nu le-au urmat pe celelalte din fata lor, ci au intrat pe linia secundara, la 200 km/h si s-au lovit in plin de pilonul de sustinere al podului. Unul dupa altul vagoanele ramase au intrat in cele din fata lor. Asa s-a produs tragedia.



Cauzele care au dus la producerea accidentului
» Cauza principala a fost o roata defecta, a carei uzura a dus la desprinderea inelului care o inconjura. Din cauza oboselii materialului din care era construit, inelul s-a fracturat si astfel a ajuns sa intre efectiv intr-un compartiment. (foto 1 jos)

Image
» Acest inel (armatura) a agata apoi sina de ghidaj, ceea ce a facut ca o parte din vagoane sa intre pe linia secundara si sa se loveasca de pilonul de sustinere al podului. (foto 2 jos)
Image
» Se vede cum locomotiva si inca doua vagoane au trecut de pod (acestea nu au suferit avarii mari). Celelalte s-au ciocnit unul dupa altul. (foto 3 jos)
Image
» In prima faza s-a crezut ca trenul se ciocnise cu o masina, deoarece printre fiarele contorsionate ale vagoanelor se gasea si o masina. Aceasta cauza a fost infirmata rapid deoarece locomotiva nu avea nici o urma de ciocnire.
» Trebuie remarcat faptul ca rotile bi-bloc au fost introduse spre folosinta, cu doua luni inainte de producerea accidentului, pentru a face ca mersul trenurilor Inter City sa fie mai lin. Intre timp rotile au fost verificate de mai multe ori insa nimeni nu a constatat nereguli grave.

Urmarile
» 101 persoane si-au pierdut viata si peste 105 au fost ranite in ceea ce este numit cel mai grav accident de pana in prezent al unui tren Inter City.
» Firma de care apartinea trenul a platit aproximativ 25 de milioane de euro despagubiri (Se vehiculeaza ca fiecare victima a primit cate 30.000 de marci germane).
» Rotile monobloc au fost repuse in functiune pe toate trenurile Inter City.
» Nimeni nu a fost gasit vinovat. Cei trei mecanici anchetati pentru omor prin neglijenta, pentru ca nu ar fi verificat bine rotile trenului, au fost amendati cu cate 10.000 de euro fiecare.

Image
Post Reply

Return to “Discutii generale”

  • Information