Asta e problema : http://s9.postimage.org/4hypyon8v/47225 ... 3145_o.jpg
Deci trebuie sa scriu un program. Cand il rulez, el trebuie sa-mi ceara numarul de linii si de coloane a matricei A. Dupa ce fac asta, trebuie sa-mi ceara valorile...Apoi sa-mi ceara valorile lui x si y. X fiind numarul randului din matricea A si y numarul coloanei din matricea A. B va incepe de la randul x linia Y, fiind o matrice de 2 linii si 2 coloane.
Exemplu:
m=numar de randuri A=4
n=numar de coloane A=4
Valori A:
x1y1 x1y2 x1y3 x1y4
x2y1 x2y2 x2y3 x2y4
x3y1 x3y2 x3y3 x3y4
x3y1 x4y2 x4y3 x4y4
x=numarul randului de unde va incepe B=2
y=numarul coloanei de unde va incepe B=2
Deci, matricea B va arata:
x2y2 x2y3
x3y2 x3y3.
Poate sa ma ajute cineva cu rezolvarea ?
Exercitiu C++
Moderators: Moderatori ajutatori, Moderatori
- styllEE.WTF!?
- Membru, skill +1
- Posts: 452
- Joined: 07 Jan 2011, 18:21
- Detinator Steam: Nu
- CS Status: Citesc forumul eXtreamCS.com!
- Detinator server CS: ...
- SteamID: ;p
- Reputatie: Ban 3 luni
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 16 times
- Contact:
Nu merge poza ...
- GPaul
- Membru, skill +4
- Posts: 1931
- Joined: 21 Mar 2009, 12:14
- Detinator Steam: Da
- CS Status: Inactiv. Studiu intens.
- Detinator server CS: - House M.D -
- SteamID: - House M.D -
- Reputatie: Nume anterior: djxpaulz
Fost super moderator - Location: Cluj-Napoca
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 174 times
- Contact:
E usoara. Incearca sa o faci si te ajutam unde nu stii.
VREAU DOAR SA INCERCI, NU SA CERI MURA-N GURA.
VREAU DOAR SA INCERCI, NU SA CERI MURA-N GURA.
-
- Membru, skill +1
- Posts: 139
- Joined: 03 Nov 2012, 20:09
- Detinator Steam: Da
- CS Status: Citesc forumul eXtreamCS.com...!
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 16 times
- Contact:
Code: Select all
#include<iostream>
using namespace std;2423424
int main()
{
int n,m,i,j,a[20][20];
cout<<"m=";
cin>>m;
cout<<"n=";
cin>>n;
for(i=1;i<=m;i++)
for(j=1;j<=n;j++)
{cout<<"a["<<i<<"]["<<j<<"]=";
cin>>a[i][j];}
for(i=1;i<=m;i++)
{
for(j=1;j<=n;j++)
cout<<a[i][j];
}
}
- GPaul
- Membru, skill +4
- Posts: 1931
- Joined: 21 Mar 2009, 12:14
- Detinator Steam: Da
- CS Status: Inactiv. Studiu intens.
- Detinator server CS: - House M.D -
- SteamID: - House M.D -
- Reputatie: Nume anterior: djxpaulz
Fost super moderator - Location: Cluj-Napoca
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 174 times
- Contact:
Te rog sa postezi 'incercarea ta' si sa ne spui unde te-ai oprit.
P.S: Nici macar nu ai deschis ide-ul.
P.S: Nici macar nu ai deschis ide-ul.
-
- Membru, skill +1
- Posts: 139
- Joined: 03 Nov 2012, 20:09
- Detinator Steam: Da
- CS Status: Citesc forumul eXtreamCS.com...!
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 16 times
- Contact:
Este incercarea mea. Intentionat am pus acele cifre dupa 'using namespace std;' tocmai pentru a evidentia acest lucru. Daca te uiti la tastele de la telefon "2423424" inseamna "bi beibi"=citirea in engleza mea la "be baby"=in engleza mea 'fii copil!'Mesaj pentru toata lumea acum in prag de Sarbatori.
Deci, ma ajuti ??
Deci, ma ajuti ??
- Raduk
- Membru, skill +1
- Posts: 246
- Joined: 29 Nov 2008, 08:26
- Detinator Steam: Da
- Location: Brasov
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Iti explic eu putin ce ai de facut si apoi continui tu. E bine?
Mai declari o matrice b[3][3] si inca doua variabile in care vei stoca pozitia (linie/coloane) de unde vor fi preluate elementele pentru matricea b. (sa zicem nb si mb).
Apoi vei face in felul urmator:
- primul element din matricea b adica b[0][0] v-a fi egal cu a[nb][mb] (adica elementul de start din matricea a)
- elementul b[0][1] v-a prelua valuarea elementului a[nb][mb+1] deoarece se afla pe acceasi linie dar coloana creste cu +1
- elementul b[1][0] v-a prelua valuarea elementului a[nb+1][mb] deoarece coboram cu o linie mai jos dar coloana este cea de start
- elementul b[1][1] v-a prelua valuarea elementului a[nb+1][mb+1] deoarece ne aflam cu o linie mai jos si cu o coloana mai la dreapta.
Dar inainte de asta mai trebuie sa verifici ca pozitia de start (nb si mb) sa nu fie pe ultima linie/coloana. Adica nb<n && mb<m.
Am explciat cam tot ce e de explicat, acum sper ca ai inteles daca nu pot reveni cu o schita.
Mai declari o matrice b[3][3] si inca doua variabile in care vei stoca pozitia (linie/coloane) de unde vor fi preluate elementele pentru matricea b. (sa zicem nb si mb).
Apoi vei face in felul urmator:
- primul element din matricea b adica b[0][0] v-a fi egal cu a[nb][mb] (adica elementul de start din matricea a)
- elementul b[0][1] v-a prelua valuarea elementului a[nb][mb+1] deoarece se afla pe acceasi linie dar coloana creste cu +1
- elementul b[1][0] v-a prelua valuarea elementului a[nb+1][mb] deoarece coboram cu o linie mai jos dar coloana este cea de start
- elementul b[1][1] v-a prelua valuarea elementului a[nb+1][mb+1] deoarece ne aflam cu o linie mai jos si cu o coloana mai la dreapta.
Dar inainte de asta mai trebuie sa verifici ca pozitia de start (nb si mb) sa nu fie pe ultima linie/coloana. Adica nb<n && mb<m.
Am explciat cam tot ce e de explicat, acum sper ca ai inteles daca nu pot reveni cu o schita.
-
- Membru, skill +1
- Posts: 139
- Joined: 03 Nov 2012, 20:09
- Detinator Steam: Da
- CS Status: Citesc forumul eXtreamCS.com...!
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 16 times
- Contact:
Am inteles asta. In teorie e usor. Dar nu inteleg cum sa scriu matricea B...adica ea incepe de la x si y...daca x=2...cum scriu ca primul termin din B e randul 2 din A ? Crezi ca e posibil sa lasi un cod cu matricea B ?
- Raduk
- Membru, skill +1
- Posts: 246
- Joined: 29 Nov 2008, 08:26
- Detinator Steam: Da
- Location: Brasov
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
E mai simplu decat crezi:
- elementul din matricea a, linia 3, coloana 3 se acceseaza ca nume_matrice[linia][coloana] adica a[3][3].
- daca vrei sa ii dai acestui element valuarea 5 o sa ai: a[3][3]=5
- sau daca vrei sa stochezi intr-o variabila (n sa zicem) continutul elemntului a[3][3] o sa ai: n=a[3][3].
In concluzie daca in primul element al matricei b (coloana 0, linia 0) un element din matricea a (sa zicem linia 2, coloana 4) o sa ai: b[0][0]=a[2][4].
In cazul tau faci in felul urmator:
Ai inteles despre ce e vorba?
- elementul din matricea a, linia 3, coloana 3 se acceseaza ca nume_matrice[linia][coloana] adica a[3][3].
- daca vrei sa ii dai acestui element valuarea 5 o sa ai: a[3][3]=5
- sau daca vrei sa stochezi intr-o variabila (n sa zicem) continutul elemntului a[3][3] o sa ai: n=a[3][3].
In concluzie daca in primul element al matricei b (coloana 0, linia 0) un element din matricea a (sa zicem linia 2, coloana 4) o sa ai: b[0][0]=a[2][4].
In cazul tau faci in felul urmator:
Code: Select all
nb = 3; // linia de la care v-a incepe preluarea datelor din matricea A.
mb = 4; // coloana de la care v-a incepe preluarea datelor din matricea A.
// Si acum ai:
// pentru primul element vom extrage informatiile de la coordonatele specificate
b[0][0] = a[nb][mb];
// pentru al-II-lea element din B mergem o coloana spre dreapta (adica mb+1)
b[0][1] = a[nb][mb+1];
// si facem asa pentru cele 4 elemente.
-
- Membru, skill +1
- Posts: 139
- Joined: 03 Nov 2012, 20:09
- Detinator Steam: Da
- CS Status: Citesc forumul eXtreamCS.com...!
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 16 times
- Contact:
Am inteles Raduk. Multumesc mult. aia nu intelegeam, cum sa scriu ca primul termen din B este termenul de pe linia x si coloana y din A.
-
- Information
-
Who is online
Users browsing this forum: aliNF, d e a l e r -, MDFK. eXtream, zark and 367 guests