Priceputi Retele de calculatoare

Discutii despre tot ce nu se incadreaza in celelalte categorii.

Moderators: Moderatori ajutatori, Moderatori

Post Reply
johnnny
Membru, skill +1
Membru, skill +1
Posts: 139
Joined: 03 Nov 2012, 20:09
Detinator Steam: Da
CS Status: Citesc forumul eXtreamCS.com...!
Has thanked: 21 times
Been thanked: 16 times
Contact:

30 May 2014, 23:25

Salut. Am si eu o mica piedica in rezolvarea unei probleme de retelistica...am observat ca sunt destui studenti, programatori si it-isti pe aici..poate cineva ma poate ajuta sa rezolv si eu problema asta:

Code: Select all

În sensul larg, într-un sistem distribuit, un protocol reprezintă un acord în ceea ce priveşte schimbul de informaţii.O definiţie completă a noţiunii de protocol seamănă foarte mult însă cu definiţia unui limbaj.

Un protocol:
- defineşte un format precis pentru mesajele valide – o sintaxă
- defineşte regulile/procedurile privind schimbul de mesaje/date – o gramatică
- defineşte un vocabular privind sensurile mesajelor valide – o semantică

Gramatica trebuie să fie completă şi consistentă din punct de vedere logic, adică să descrie în termeni neambigui ce este permis şi ce este interzis. Aceasta este problema cea mai dificilă în practică: cum trebuie proiectat un astfel de set de reguli astfel încât să fie complet, logic, să transfere minimul de informaţii de control, şi, nu în ultimul rând, să fie uşor de implementat.

Problemă: