Codul Scripterului - va fi o serie in care scripterii vor putea posta doar reguli ce tin de programarea pluginurilor, unde acestia observa dupa investigari pe site-uri oficiale anumite greseli ce se practica prea des iar acestrea ar trebui remediate.
Declararea unei variabile.
Exista 5 metode de a declara o variabila :
1. NEW
-- Folosit pentru a creea variabile private
exemple :
2. CONST
-- Folosit pentru a creea constante
exemple :
3. STATIC
-- Folosit pentru a creea variabile private care nu se distrug (traiesc cat traieste si pluginul), isi mentin ultima valoare setata.
-- Echivalentul variabilelor globale declarate cu NEW
exemple :
exemple corecte de folosire:
4. STOCK
-- Folosit pentru a creea variabile ce pot sa fie nefolosite
-- Daca compilatorul observa ca sunt doar declarate, valoarea lor nu este citata sau suprascrisa, ele nu vor fi compilate (vor fi ignorate)
exemple :
5. PUBLIC
-- Folosit pentru a creea variabile publice (xvar-uri)
-- Acestea pot fi modificate de catre alte pluginuri !
-- Este obligatoriu ca declararea sa fie globala !
exemple :
NEW vs STATIC
- NEW se creeaza cand este declarat si se distruge la iesirea din block - consuma viteza la distrugere
- STATIC se creeaza doar o data la declarare si nu este distrus decat cand se distruge si pluginul - consuma memorie
- Se va folosi NEW cand se folosesc functii care nu se apeleaza des (exemplu: mai mult de 10 per secunda)
- Se va folosi STATIC cand se folosesc functii care se apeleaza des (exemplu: mai mult de 10 apeluri per secunda)
- Se va folosi STATIC cand se vor retine date utile (exemplu: citirea unui mesaj cu get_user_msgid()), in contextul in care operatia este destul de costisitoare si este folosita destul de des (1 apel la ~5 secunde ?), iar datele sunt folosite strict doar intr-un block
- NEW global este aproape echivalent cu STATIC, STATIC avand avantajul ca este vizibil doar in contextul blocului sau
- Mereu vom incerca sa alegem consumul de viteza in favoarea celui de memorie, cat timp viteza nu scade. Memoria e mult mai limitata.
Codul Scripterului
Moderators: Moderatori ajutatori, Moderatori, Echipa eXtreamCS.com
-
- Scripter eXtreamCS
- Posts: 1222
- Joined: 13 Jul 2013, 16:31
- Detinator Steam: Da
- Reputatie: Scripter eXtreamCS
Moderator ajutator - Has thanked: 15 times
- Been thanked: 12 times
Pauza pana in iulie... licenta ^^
Fara pm-uri pentru pluginuri de zm/furien + tot ce tine de vip.
Codul Scripterului: scripting/codul-scripterului-t362300.html#p2754224
Fara pm-uri pentru pluginuri de zm/furien + tot ce tine de vip.
Codul Scripterului: scripting/codul-scripterului-t362300.html#p2754224
- LondoN eXtream
- Utilizator neserios
- Posts: 2720
- Joined: 10 Oct 2014, 06:21
- Detinator Steam: Da
- SteamID: /id/london_extreamcs
- Reputatie: Utilizator neserios
Fost scripter eXtreamCS
Fost moderator ajutator
Membru Club eXtreamCS (6 luni) - Fond eXtream: 0
- Location: Roman, Neamț
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
FUNCTII UTILE
- 1. Functia get_user_name(const Player, szOutput[], Len)
Cu aceasta functie puteti afla numele unui jucator.- exemplu | Afiseaza codul
Cu aceasta functie puteti afla ip-ul unui jucator.
Parametrul "bool:WithPort" va putea primi valoarea 0/1 adica true sau false si instiinteaza daca la executare va prelua si port-ul jucatorului.- exemplu | Afiseaza codul
Cu aceasta functie puteti afla ID-ul de steam al jucatorului.- exemplu | Afiseaza codul